دانستنی ساختمان و صنعت

ویولا یا هتل لوله ای شاهکار مهندسین پتروشیمی در عسلویه

هتل-لوله-ای-در-عسلویه

آیا ساخت هتل های لوله ای در نزدیکی شهر بوشهر (عسلویه) با استفاده از لوله های انتقال آب پیشنهاد مهندسین پتروشیمی بوده است؟ مهندسین و فعالان عرصه گردشگری پر ذوق با استفاده از لوله های بزرگ انتقال آب همچین اقامتگاه های دونفره جذابی را درست کردند. در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم / تاسیسات ساختمانی و صنعتی پایپ تهران

ما همگی «عسلویه» را به عنوان منطقه ای ویژه اقتصادی با تاسیسات نفتی و میدان های گازی می شناسیم ولی امروزه با خلاقیتی که مهندسین نشان دادند عسلویه را نیز به جاذبه های گردشگری و اکوتوریسمی این منطقه در کنار خلیج فارس تبدیل کرده اند.

روستای شیرینو در ساحل خلیج فارس، حدود ۳۰ دقیقه از مرکز شهر عسلویه فاصله دارد. پس از عبور از تاسیسات گازی به این روستای زیبای گردشگری میرسیم.

مهمترین ویژگی این دهکده گردشگری، اقامتگاه‌های متفاوت آن است. کلبه‌هایی با اشکال نامنظم هندسی و دایره‌ای شکل که اسکیمویی نام گرفته اما در واقع شبیه کلبه‌های ترکمن‌هاست، 3 ویلا کوچک که بر روی آب شناور هستند و از همه جالب‌تر اقامتگاه‌هایی که «ویولا» نام دارند.

در صنعت پتروشیمی از لوله های GPR به علت مقاومت بسیار بالا در مقابل رطوبت برای انتقال آب استفاده میکنند. اما این بار برای ساخت «ویولاها» استفاده شده است.

این اقامتگاه ها از لوله های GRP به طول 12 متر و قطر 3 متر ساخته شده است و با ساحل فقط ۲ متر فاصله دارد. نیمکت داخل اتاق برای گذاشتن وسایل مصرفی مانند حوله به شکل جعبه ساخته‌اند. سرویس دهی در اتاق لوله ای در حد استاندارد هتل 4 ستاره است.

داخل لوله ها را با چوب چوب طراحی کرده اند و برای اقامت ۲ نفر مناسب است. در ساحل دهکده گردشگری پازارگاد شهر عسلویه از توابع استان بوشهر، ۲۱ اتاق لوله ای شکل قرار دارد که در هر کدام از این ویولاها، دو نفر می تواند اقامت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *