دانستنی ساختمان و صنعت

آشنایی با اتصالات بنکن جوشی مانیسمان

اتصالات بنکن جوشی مانیسمان

 بطور کلی اتصالات جهت ادامه روند لوله کشی استفاده می شود و لوله و اتصالات مانيسمان بنكن یکی از بهترین و معتبرترین اتصالات بر اساس نوع اتصال، آلیاژ و آرایش لبه های آن تقسیم بندی میشود.

لوله و اتصالات بنکن یا مانیسمان از جمله اتصالاتی می باشند که آلیاژ ساخت آنان کربن استیل بوده و روش ساخت اتصالات مانیسمان بنکن بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آنان می باشد که این اتصالات معروف به اتصالات مانیسمان می باشد .

میتوان ادعا کرد که برند بنکن یکی از معتبرترین و بهترین شرکت ها و کم‍پانیهایی هست که در عرصه لوله و اتصالات فعالیت میکند. به طور کلی اتصالات بنکن به سه بخش تقسیم میشوند که شامل تولید، تعمیر و سنجش اطمینان می‌باشد که تنها بخش تولید محصولات به دو بخش واحد ساخت و واحد تست تقسیم می‌شود و تمام اینها در مرکز اصلی کارخانه بنکن قرار دارند که از تمامی توان و تجربه خود برای ارایه محصول بهتر به مشتری استفاده می کنند. خاطر نشان میسازد که هرچه تجربه شرکت بیشتر میشود ارایه خدمات به مشتریان خود را افزایش میدهند که این امر خود باعث جلب رضایت مشتریان و بدست آوردن مشتریان جدید میشود.

شرکت بنکن در سالیان گذشته جزو کارخانه های کوچک با مقیاس تولید پایین محسوب میشده و در 70 سال گذشته کمپانی بنکن از کارخانه های کوچک به یکی از تولید کنندگان پیشرو در این زمینه تبدیل شده است. پایپ تهران در این مقاله قصد دارد تا با شرکت بنکن و محصولات و کاربرد محصولات و اهمیت استفاده از محصول باکیفیت و مناسب آشنا نماییم تا گامی موثر جهت انتخاب و خرید برای شما محسوب گردد.

تولیدات و محصولات کمپانی بنکن

تولیدات کمپانی بنکن شامل لوله و اتصالات بنکن میباشد شاید سوالی پیش آید و از خود بپرسید که این اتصالات و فیتینگ‌ها دقیقا شامل چه ابزارهای صنعتی و کاربردی می‌شوند؟ به زبان ساده میتوان گفت که کلیه‌‌ی قطعاتی که در هنگام لوله‌کشی برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر و یا لوله‌ها به منبع خروجی و ورودی استفاده می‌شود، همین اتصالات هستند و به طور کلی این اتصالات و قطعات مربوط به آن بیشتر برای لوله‌کشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و ضمنا آیتم دیگری وجود دارد که آن جنس اتصالات ساخته شده است که میتواند متفاوت باشد اما غالب این اتصالات از جنس پلاستیک مقاوم و سخت مانند پلیمر، برنج، استیل، چدن، تفلن و… میباشند.

انواع اتصالات بنکن


1- اتصالات زانویی

همانگونه که از ظاهر این اتصالات مشخص است، دارای یک انحنا و یک خمیدگی هستند. این خمیدگی آنها را در هنگام لوله‌کشی ساختمان‌ها بسیار کاربردی می‌کند به این دلیل که لوله‌ها به گونه‌ای هستند که نمی‌توان آن‌ها را خم کرد و باید در یک مسیر صاف قرار داشته باشند، حال در این میان گاهی لازم است تا جهت لوله‌ها تغییر کند آنگاه است که این اتصالات زانویی بسیار کاربردی می‌شوند.

اتصالات بنکن به یک لوله وصل می‌شوند و لوله بعدی در سر خمیده‌ی آن وصل می‌شوند و به همین شکل مسیر لوله‌ها تغییر می‌کند. زانویی‌ها نیز خود شامل چندین دسته مختلف هستند و معیار دسته‌بندی اتصالات زانویی بر اساس زاویه‌ی آن‌ها می‌باشد که به صورت 45درجه و 90 درجه تولید می‌شوند. در واقع با توجه به میزان درجه‌ای که نیاز هست مسیر لوله تغییر یابد، بایستی از یکی از این انواع اتصالات بهره بگیرید. خاطر نشان میسازد که در صورتی که از زانویی‌های 45 درجه استفاده شود، میزان گرفتگی لوله به دلیل زاویه‌ی مسیر حرکت آن کمتر خواهد شد.

زانو مانیسمان بنکن

2- اتصالات کلاهکی

اتصالات کلاهکی یکی از انواع اتصالات بنکن میباشد که جهت استفاده در ساختمان‌ها و لوله‌کشی‌ها بسیار مفید و حایز اهمیت میباشند زیرا گاهی در هنگام لوله‌کشی لازم است تا مسیر لوله مسدود شود و راه آن بسته شود. جهت انجام این امر براحتی میتوان از اتصالات کلاهکی بهره گرفت. این نوع از اتصالات همانطور که از نامشان مشخص است به صورت یک کلاهک در انتهای مسیر لوله قرار می‌گیرد و خروجی آن را مسدود می‌کند.

 

کلاهک مانیسمان بنکن

3- اتصالات سه راهی

اتصالات سه راهی از دیگر انواع اتصالات تولید شده توسط کمپانی بنکن است که در لوله‌کشی ساختمانها از مورد کلاهکها بیشتر کاربرد دارند. طریقه کار این اتصالات به این صورت است که با استفاده از یک قطعه می‌توان سه لوله را به یکدیگر متصل و هر کدام را در مسیری که نیاز هست قرار داده شود. در حقیقت وقتی که ورودی یک لوله را به سه لوله‌ی دیگر وارد میشود، این اتصال نقش مهمی دارد و با این کار در حقیقت از یک مسیر اصلی، مسیرهای فرعی‌ای برای هدایت جریان در درون لوله به وجود می‌آید.

سه راهی لوله و اتصالات مانیسمان بنکن

 

برای دریافت لیست قیمت لوله و اتصالات مانیسمان بنکن کلیک کنید…

قیمت لوله و اتصالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *